Trademark Check-Up ®
Markanız İçin Check-Up Neden Önemlidir?
Markanızın ilerde karşılaşma ihtimali olan olumsuz durumları ortadan kaldırmak ve sorunsuz tescil edilmesini sağlamak için marka başvurusu yapılmadan önce check-up yapılması önemlidir.
Adres Patent olarak firmamızda tescil başvurusu yapılmadan önce her marka check up’a tabi tutulur ve sonrasında tescil başvurusu yapılır.
Sözleşmesi yapılan bir marka tescil edilebilirlik kriterleri açısından Adres Patent uzmanlarınca incelenir. Herhangi bir risk taşımayan markalar başvuru departmanına havale edilir. Check up sonrası tescil edilmesinde risk bulunan markalar müşteriye rapor edilir. Bu durumda ya farklı bir marka başvurusu yapılır ya da riske rağmen müşterinin onayı doğrultusunda marka başvurusu yapılır.
Tescil Öncesi Check-Up’ın Kapsamı Nedir?
- Markanın tescil edilebilirlik kriterlerine uygunluk açısından incelenmesi,
- Markanın marka olma kriterleri, sektöre ve ürüne uygunluk açısından incelenmesi,
- Markanın dilbilimi açısından incelenmesi,
- Markanın anlam itibariyle kullanılacağı ürün ve hizmetler için uygunluk durumunun incelenmesi,
- Markanın doğru ürünlerde ve hizmetlerde tescil edilip edilmediğinin incelenmesi (Emtia ve hizmet optimizasyonunun yapılması),
- Markanın görsel açıdan incelenmesi,
- Markanın tescilli olduğu emtia ve hizmetler dışında, başka hangi emtia ve hizmetlerde tescilinin gerekli olduğu konusunda öneriler sunulması,
- Markanın korumasının daha sağlıklı yapılabilmesi, alternatiflerinin kullanılmasının önlenmesi bakımından tescil edilmesi,tavsiye edilen alternatiflerinin tespiti ve rapor edilmesi,
- Markanın taklitlerinin tescilinin önlenmesi amacı ile Markajan hizmetinin ve itirazların yapılması,
- Markanın yenileme tarihinin takip edilmesi,
- Markanın tescil haklarının kaybolmaması bakımından kanunen getirilen 5 yılda kullanım zorunluluğu ispatı konusunda öneriler sunulması,
- Markanın uluslararası alanda tescil edilebilirliğinin araştırılması ve hangi pazarlarda tescil edilmesi gerektiği konusunda öneriler sunulması,
- Markanın elektronik ortamda da korumasını sağlamak adına itibar kaybettirici domain tescillerinin önlenmesi konusunda inceleme yapılması aynı zamanda markanın ulusal ve uluslararası domain tescillerinin yapılmasının sağlanması,
- Tanınmışlık kriterleri açısından incelenmesi.