İhracat Yapılan Ülkelere Göre Marka Araştırması Yapılmalı
- 28 Ekim 2024
- Yayınlayan: Adres Patent
- Kategoriler: Marka, Tescil, Yurtdışı tescil
Sanayiciler açısından önemi her geçen gün artan ihracat hem risklerin minimize edilmesi hem de pazar çeşitliliği açısından firmalar için kritik bir role sahip. Adres Patent Genel Müdürü Cumhur Akbulut, sanayicilerin stratejik pazarlarda daha etkin olması adına gönderilen ürünlerde o bölgeye has ve özel isimlerin markalı bir şekilde tesciliyle yapılan dış satımların kendilerine avantaj sağlayacağını söyledi.
Son dönemde verilen teşvikler ve hedeflerle büyüme ivmesi gösteren ihracat, ekonomik olumsuzluklara rağmen dirençli bir grafik çiziyor. Özellikle sınai mülkiyet tarafının da işin içine daha fazla dahil olması bu alanda elde edilecek girdilerin paralel bir şekilde büyümesinin önünü açacak. Bu hususta hedef pazar araştırmalarının önemine dikkat çeken Adres Patent Genel Müdürü Cumhur Akbulut, “Özellikle yurt dışına gönderilen ürünlerde marka adı ürün pazarlamasında önemli bir yere sahip. Stratejik pazarlarda daha etkin bir şekilde yer almak adına gönderilen ürünlerde o bölgeye has isimler belirleyerek ve bu isimlerin ihracat yapılan ülkede marka tescilinin alınması ürünün satış ve pazarlamasında çarpan etkisi yapaaktır” şeklinde konuştu.
Patent ve marka vekilleriyle hareket edilmesi katma değerli ihracatın da değerini artıran bir etmen olarak karşımıza çıkacak
Yapılan birçok marka çalışmasında ihracatçı bazı firmaların hedef pazar eğilimlerini göz ardı edebildiğini dile getiren Akbulut, “Bu noktada patent ve marka vekilleriyle hareket edilmesi katma değerli ihracatın da değerini artıran bir etmen olarak karşımıza çıkacaktır. Sonuçta, pazar marka belirlemede lokal trendlerine göre hareket edildiğinde bu durumun ürün satılabilirliğini de artıyor” ifadelerini kullandı. Özellikle gıda ihracatı başta olmak üzere birçok sektörün bu stratejiye açık olduğunun altını çizen Akbulut, “Ürünü bilinirliğinin yanı sıra marka değerini de artırmanın en kestirme yollarında birisi arasında lokal pazar trendleri. Bu trendleri yakalamamız hem yurt dışı marka başvurularımızın da daha fazla artmasına katkı sağlayacak” dedi.
Marka ve patent vekilleri riskleri minimize ediyor
Marka araştırmalarında patent ve marka vekilleriyle hareket edilmesinin öneminden bahseden Cumhur Akbulut sözlerine şöyle devam etti: “Her ay iki, yılda ise 24 bülten yayınlanıyor ve bu bültenler içerisinde de yüzbinlerce marka başvurusunun olduğunu görüyoruz. Hatasız ve maliyetsiz bir yapıda ilerlemek istiyorsak patent ve marka vekilleriyle çalışılmamız önemli. Sonuç itibarı ile profesyonel bir yaklaşımla yapılan araştırmalar hem zaman hem de maliyet açısından yatırımcıların kazanmasını sağlar.”